5x_1

הנקסוס 5X הוא היורש  של הנקסוס 5 המוצלח שהוציאה גוגל בשנת 2013. ה-5X הגיע לשוק יחד עם אחיו הגדול ה-6P. 

המארז של הנקסוס 5X  מדגיש את שיתוף הפעולה של גוגל עם ,LG ומעל הקופסא X חרוט עליה, ובתוכה, מעטפת פלסטיק שמגנה על מסך הסמארטפון, כבל טעינה וספק כוח חדשניים, ובנוסף ספר הוראות  ומפתח סים הנועד לפתוח את מגירת הנאנו סים.  

את הסמארטפון ניתן לרכוש בצבעים שחור , לבן וטורקיז וניתן להשיג אותו בארץ.

עיצוב

גוגל ו-LG בחרו בעיצוב מינימליסטי, הן לצורכי חיסכון והן למען הנוחות באחיזה. למרות שהמכשיר עשוי פלסטיק, אחיזתו ביד נוחה מאוד. אצלי המכשיר שמור בתוך מגן, נדמה לי כי גם אם יחטוף מספר מכות קשות עדיין יצליח לשרוד…

עוד חידוש שגוגל הכניסה, הוא חיישן טביעת האצבע. החיישן עצמו פועל באופן חלק והתהליך של התאמת האצבע למכשיר הינו מהיר ופשוט.

 החיסרון המשמעותי היחיד שמצאתי בעיצוב  של הנקסוס 5X הוא הרמקולים. בעת הוצאת המכשיר מהקופסא ניתן להבין שגוגל וLG החליטו לשים 2 רמקולים קדמיים בפלאפון אשר יעניקו שמע טוב וחזק אבל ברגע שמשמיעים מוזיקה, שומעים כי יש רק רמקול אחד ושהשני הוא לצורכי העיצוב. מה שגורם לרמת השמע להיות סטנדרטי, מקווה שבדור הבא הנושא יטופל. 

5X_1

מסך

המסך של הנקסוס 5X אינו המסך הטוב ביותר כיום בשוק אבל הוא  עושה את העבודה. צבעים מאוד ברורים ומצבי הבהירות השונים נותנים מגוון מצבים לסמארטפון. במדינה כמו שלנו שטופת שמש, מסך שמצליח  להיות ברור בשמש הוא פקטור חשוב מאוד לבחירת מכשיר. לשמחתי LG  וגוגל עמדו במשימה, אך עם זאת הייתי שמח למסך OLED  במקום IPS.

מצלמה

הנקסוס 5X מגיע עם מצלמה טובה ביחס למתחרים שלו. מצלמה אחורית של 12.3 מגה פיקסל עם Dual Flash, לייזר פוקוס ואיכות וידיאו של 4k ל30fps ומייצב תמונה, היא מספקת תמונות סטילס טובות, אפילו במצבים של חוסר תאורה. צילום הווידאו נחמד ולא יותר, לא מדובר במצלמת וידאו איכותית אבל מייצב התמונה עובד מצוין ומצליח לשמור על תמונה מיוצבת במצבים של רעידות וכו’. 

המצלמה הקדמית של הנקסוס 5X הינה בעלת 5 מגה פיקסל מספקת תמונות באיכות סבירה ביותר. אפשר לומר שהן יספקו מעל ומעבר את הצרכן הממוצע.

חיי סוללה

לסמארטפון יש סוללה של 2700 מילאמפר והיא הצליחה להפתיע אותי. אמנם אי אפשר להחליף את הסוללה, דבר מוזר למכשירLG , הסוללה הצליחה לשמש אותי במהלך יום עבודה שלם ולעיתים אף יותר. המכשיר עצמו התחמם רק לאחר מספר שעות וזה לאחר שימוש אגרסיבי, בשימוש יום יומי הנקסוס לא התחמם.

תוכנה

הנקסוס 5X מריץ את האנדרואיד הכי חדש נכון להיום, אנדרואיד מרשמלו והוא יהיה הסמארטפון הראשון ביחד עם “אחיו” הגדול שיקבל עדכוני התוכנה.

מכיוון שמדובר במכשיר של גוגל המכשיר מריץ “אנדרואיד טהור”, כלומר אנדרואיד לפי “כוונת המשורר”. לא תוכלו למצוא על הנקסוס שום תוספים לא רצויים שפוגעים במהירות התוכנה. למרות שיש לסמארטפון הזה מעט זיכרון RAM ביחס לשאר הסמארטפונים כיום בשוק הוא עדיין פועל מהר ו לא נתקע לי אפילו לא פעם אחת.

5X_2

סיכום

הנקסוס 5X,  מעולה בעיני ביחס למחירו, הוא פועל מהר מאוד וכמעט שאינו נתקע, יש לו מצלמה טובה הן לווידאו והן לסטילס, יש לו חיי סוללה מצוינים ,חיישן אצבע מהמהירים בשוק וגודל המסך הוא  המתאים למשתמש הממוצע. למרות כל היתרונות האלה עדיין יש מקום לשיפור בין היתר, הוספת רמקול שני לחוויית סראונד סאונד, מסך OLED לשיפור הראיה מתחת לשמש ישירה ושימוש בסוללה נשלפת. החסרונות  המשמעותיים?, החומר ממנו הוא בנוי, שימוש במתכת ולא פלסטיק, היה משדרג אותו ומשמח אותי, וכמובן אי יכולת הרחבת הזיכרון, אך בשביל זה יש לגוגל עננים, לא? . ציון: 8/10.

 

לקוח/ה יקר/ה, לפני רכישה באילת עליך לאשר את הסעיפים הבאים:


בטל מאשר/ת, הוסף לסל